1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

 

سوالات متداول ریاضی سال ششم ابتدایی

 سري اول

1-روش تدريس رياضي پايه ششم به چه صورت است؟

در آموزش هر درس اين فرايند پيشنهاد مي شود:

1)با فعاليتهاي دست ورزي كه دانش آموز در  منزل انجام مي دهد.مفهوم براي دانش آموز معني دار مي شود.اين فعاليت را معلم مي تواند خودش با تجربه آموزشي كه دارد و  يا فعاليتهايي كه در اختيار قرار مي گيرد انجام دهد.

2) فعاليت مربوط به كتاب را دانش آموزان  به صورت گروهي يا انفرادي(بسته به جمعيت كلاس) انجام مي دهند و  معلم جمع بندي مي كند.

3)با انجام كار در كلاس هم معلم دانش آموز  را از نظر درك ارزيابي كرده و و هم دانش آموز خود را ارزيابي مي كند.

4)با انجام تمرين در منزل تثبيت يادگيري در دانش آموز به وجود مي آيد.با دادن فعاليتهاي دست ورزي ديگر از دانش آموز بخواهيد آن مفهوم را بسازد.

در راهبردهاي حل مسئله با توضيح معلم دانش آموز همراه با معلم راهبرد را درك كرده و در مسائل از آن استفاده مي كند.

2)ساختار كتاب پايه ششم به چه صورت است؟

 

3)ارزشيابي كتاب پايه ششم به چه صورت است؟

ارزشيابي كتاب پايه ششم به صورت كمي است.

4)آیا حتماٌ فصول کتاب باید به ترتیب تدریس شود ؟یا اینکه می توان فصل اول را با توجه به مشکل بودن آن را بعد از چند فصل دیگر تدریس کرد؟

فصل اول كتاب فصل مشكلي نيست چون دانش آموز تمامي اين مفاهيم را ياد گرفته است در اينجا نوع نگاه به مفهوم تغيير كرده يعني دانش آموز  همان دانسته هاي خود را از منظر ديگر مي بيند.چون فصلها در امتداد يكديگر هستند بنابر اين نمي توان ترتيب آموزشي را تغيير داد.

5)چرادرتصویرعنوانی ونیزفعالیت هاازکشور مصر نام برده شده است؟

تصویر تاریخی برای دانش آموزان جذاب است وقدیمی ترین مقالات در موردکسر وعددمخلوط درمنابع مربوط به مصر باستان یافت شد دانشمندان ايراني مانند خوارزمي اين مفاهيم را به كار بردند و در حل مسائل از آن استفاده كردند.

6)با توجه به اینکه در پایه پنجم واحد کسر ها برای دانش آموزان معرفی شده بود.چرا در کتاب ششم بعضی جاها واحد داده نشده است؟

چون دانش آموزان در سال های گذ شته با کسر ومفاهیم آن آشنا شده اند وباید بتوانند با توجه به مخرج کسر واحد را تشخیص دهند.

7)آيا مي توانيد راجع به واحد بيشتر توضيح دهيد.

واحد نوعي قرار داد است كه ما بسته به نوع پديده انجام مي دهيم به عنوان نمونه اگر يازده مثلث به هم پيوسته داشته باشيم و بخواهيم    را روي آن نشان دهيم مي توانيم چهار مثلث را به شيوه هاي متفاوت يك واحد در نظر بگيريم پس دو دسته چهارتايي از مثلثها و يك سه تايي از مثلث ها مي شود.يا در صفحه اول فصل دوم تنوع واحدها را مي بينيد كه بسته به نوع اتخاب واحد عدد مربوطه را مي نويسيم.

8)با توجه به اینکه دانش آموزان در پایه پنجم عملیات های کسر وعددمخلوط را خوانده اند چرا کتاب تاکید روی گسترده نویسی ونمایش روی محوراعداد وهمچنین نمایش تصویری کسر وعدد مخلوط دارد؟

گسترده نويسي عددي قدرت استدلال عددي را در دانش آموز رشد ميد هد و حتي ابزار مناسبي در محاسبات ذهني مي باشد.نمايش عدد روي محور اعداد به درك دانش آموز به عدد به عنوان طول كمك مي كند.نمايش تصويري درك تصويري دانش آموز را نسبت به مفاهيم تغيير مي دهد.

9)چرا در کتاب ابتدا سوال ها و فعالیت های دشوار مطرح شده وسپس فعالیت هابا چالش کمتر بیان شده است؟

رويكرد آموزشي حل مسئله و فعاليت محور است.در بعضي از فعاليتها چون آموزش در راستاي دانسته هاي قبلي معلم است تصور همكاران اين است كه چالش كمتري مواجه است اما چون نگاه جديد به بعضي از فعاليتها  وجود دارد همكاران تصورشان بر اين است كه چالش زا ست.

10) تقسیم کسر بر کسر روی شکل را چگونه توضیح دهیم؟

ابتدا با فعاليت دست ورزي دانش آموز فرايند عمليات داده شده را در منزل انجام مي دهد. در كلاس مفهوم تقسیم را به صورت  كلامي بيان مي نماييم  تا دانش آموز درك نمايد كه دنبال چه چيزي است سپس كلام آنها را به صورت تصويري نمايش مي دهيم سپس از دانش آموز مي خواهيم فعاليت تقسيم را به صورت دست ورزي و به صورت تصويري در منزل انجام دهند

11)اگرنقاط وسط دو تا از اضلاع یک مثلث را به هم وصل کنیم چه رابطه ای بین این پاره خط وضلع سوم مثلث وجود دارد؟

این پاره خط موازی ضلع سوم مثلث است وهمچنین نصف آن نیز می باشد(متناسب هستند)

 

 

12)آیا کسر همان نسبت است ؟

خیر ،کسر نمادی است برای نشان دادن نسبت ها ،نسبت ها را می توان جابه جا کرد مثلاٌ1به 3یا 3به 1ولی کسر را نمی توان جابه جا کرد.فقط وقتی می توان کسر را نسبت دانست که جنس دو کمیت یکی باشد.مانند:45دقیقه چه کسری از یک ساعت است یا نسبت 45 دقیقه به يك ساعت مثل 3به 4 است.

نسبت ماشین به چرخ که 1به 4است را نمی توان کسر در نظر گرفت.

 

13)چگونه دوران 90درجه را برای پرچم نسبت به یک نقطه نمایش دهیم ؟

ابتدا دانش آموز بايد بتواند زاويه 90 درجه را در جهت هاي مختلف ببيند سپس از دانش آموز بخواهيم يك خط را به اندازه 90 در جه در جهت حركت عقربه هاي ساعت بچرخاند آنگاه خطوط مختلف را و خطوط شكسته به هم متصل را به اندازه 90 در جه بچر خواند سپس  از انتهای پرچم به نقطه وصل می کنیم با توجه به شعاع فرضی بین انتهای پرچم ونقطه در جهت عقربه های ساعت به اندازه 90 درجه کمان می زنیم (فرضی)تا نقطه ی ابتدای پرچم به دست آید برای نقطه ی انتهای پرچم ونیز نوک پارچه پرچم چنین عمل می کنیم.

 
   


اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن

نظرات  

 
-3 # کریم صوفی 1392-12-09 01:38
سلام سئوال سه را عوض نم یکنید کمی عقب هستید ارزشیابی به روش توصیفی می باشد
بازگو کردن
 
 
-2 # بهاری 1392-11-22 23:27
ممنون خیلی خوب بود
بازگو کردن
 
 
+9 # باران12 1392-11-09 22:55
من نمودونم کجا سوالات ریاضی ام را بپرسم.
بازگو کردن
 
 
-3 # آذرنوش 1392-11-02 23:16
ممنون خیلی زیبابود.بازگو کردن
خیلی خیلی ممنون
بازگو کردن
 
 
-16 # ساراسبزی 1392-09-30 13:27
چرا نظر من تویی نظرات نمی اید
بازگو کردن
 
 
-8 # ساراسبزی 1392-09-30 13:25
عالیههههههههههه هههههههههههه
بازگو کردن
 
 
-3 # روزبه صحرایی 1392-09-21 17:36
بهترین راه برای ارتغاع سطح آموزش است.
بازگو کردن
 
 
+8 # کیمیا اندرزبخش 1392-08-03 11:13
چرا وقتی نظر می نویسیم فرقی نمی کند؟
بازگو کردن
 
 
-3 # کیمیا اندرزبخش 1392-08-03 11:07
خوب بود
بازگو کردن
 
 
-6 # parsa banagar 1392-07-23 19:50
این سایت بهترین سایتی بود که تا حالا دیدم.
بازگو کردن
 
 
-2 # arash sadeghi 1392-07-17 19:51
نقل کردن تینا:
سایتتون عالیه!!!!!!!!!!!!!!!

بله واقعا عالیه از نظر من...
بازگو کردن
 
 
+9 # بیتا 1392-07-15 20:55
اصلا نمیاد خواهش می کنم کتاب نوین طلایی رو بگذارید...
بازگو کردن
 
 
+1 # sadra samani 1392-04-13 19:51
salam alieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ast
بازگو کردن
 
 
-7 # عبدالرحیم حصیری 1392-04-13 01:30
با سلام و خسته نباشید خدمت همه همکاران گرامی بویژه دکتر عالمیان وگروه ریاضی،
عبدالرحیم حصیری ناحیه شش مشهد مقدس
بازگو کردن
 
 
-5 # سحرزند 1392-02-24 19:33
ممننننننننننننو ن
بازگو کردن
 
 
-17 # سحر 1392-02-24 19:32
بسیار عالی بود. ممنون
بازگو کردن
 
 
+23 # مهين 1392-02-14 20:01
باعرض سلام وخسته نباشيد من سوالي داشتم مبني بر اندازه گيري زاويه بين عقربه هاي ساعت - زاويه بين ساعت 3 چند است ؟ زاويه بين ساعت 9 چند است؟باتوجه به فرمول 90و بعدي 270 ميشود اما اينجانب دربرخي جاها مشاهده كردم كه هردوزاويه را 90 نوشته اند اگر راهنمايي بفرماييد ممنون ميشوم
بازگو کردن
 
 
+10 # administrator 1392-02-14 21:51
لطفابراي مطرح كردن سؤالات خود از بخش پرسش و پاسخ استفاده كنيد.
بازگو کردن
 
 
-8 # مرادحسین جبالی 1392-02-09 21:29
با تشکر از شما دکتر عالمیان وهمکاران گرامیتان در صفحه ی159 تمرین 4 دو محور ی را که با هم مقایسه کنید هم برای بنده وهم برای همکاران گنگ ومنظور از اینکه دوفلش رفت وبرگشت مثبت ومنفی است چیست لطفا درباره آن بیشترتوضیح دهید.باتشکر
بازگو کردن
 
 
+3 # منیژه فاضلی شورکی 1392-02-09 15:30
با سلام
لطف کنید و بارم درس ریاضی را روی سایت بگذارید.
بازگو کردن
 
 
-9 # شیرین قدسی 1392-01-29 13:45
سلام لطفاسئوال 4صفحه 90 وسئوال 3صفحه 150 را حل کنید با تشکر قدسی اموزگار ششم
بازگو کردن
 
 
+7 # هدیه موسوی 1392-01-24 14:19
لطفا نمونه سوالات ریاضی را هم در سایت خود بگذاری
بازگو کردن
 
 
+19 # فریبا فکری 1392-01-20 19:58
سلام تدریس در پایه ششم برایم لذت بخش بود ولی قبول کنید که اجرای این طرح خیلی عجولانه بود ضمناً تدریس محتوای این کتاب ریاضی برای بچه های نابینا خیلی سخت بودو به زمان بیشتری نسبت به بچه های عادی داشت . فکر نمی کنید حجم مطالب کتاب نسبت به زمان در نظر گرفته شده زیاد بود و فرصت دست ورزی نداشت؟
بازگو کردن
 
 
+3 # ali kiaheyrati 1392-01-16 12:08
درس سطح وحجم خیلی سخت است ودرکتاب توضیحاتی وجود ندارد لطفا توضیحاتی در کتاب ها بگذارید تاراحت تر متوجه شویم
بازگو کردن
 
 
-13 # شهربانو سلیمانی سیبنی 1392-01-15 22:05
با عرض سلام من اموزگار پایه ششم ومدرس کشوری درس علوم هستم.واقعا از تدریس در پایه ششم لذت بردم بسیار تنوع داشت درتمام دروس.به هر حال در شروع هر کاری مشکلاتی وجود دارد.امید است که با نظر ات دریافتی مسولین محترم رفع اشکال بفرمایند .با تشکر از دکتر عالمیان
بازگو کردن
 
 
-5 # تینا 1392-01-12 13:16
سایتتون عالیه!!!!!!!!!! !!!!!
بازگو کردن
 
 
0 # ساناز 1392-01-03 16:30
عاااااااااااااا ااالی بود ولی میشه توضیحاتتون رو بیشتر کنید
بازگو کردن
 
 
+2 # رضا كاييدي 1391-12-29 11:45
در بخش تمرين پايه ششم در درس مساحت و محيط اشتباهات زيادي است
بازگو کردن
 
 
-10 # معصومه سجاسی 1391-12-20 19:27
nesbat chist
بازگو کردن
 
 
-4 # حسن رضایی 1391-12-15 23:52
خیلی ممنون پس درموردسوال 12آیاکسرهمان نسبت استنسبت عدد1به عدد 3همان نسبت عدد3به عدد1است تناسب مقایسه دونسبت تساوی کسرهانیز مقایسه دوکسر نسبت وکسر باهم ازنظرعملیات یکی هستندتناسب وتساوی کسرهانیز باهم
بازگو کردن
 
 
-3 # نادر کرامتی 1391-12-12 21:01
باسلام.لطفاازکت اب ریاضی ششم فصل 8 را حذف کنید.واقعا فرصت بسیارکم وحجم مطالب بالاست.من الان صفحه 85 هستم.پیام مارا به مسولین عزیز برسانید.
بازگو کردن
 
 
+3 # لیلا هادیلو 1391-12-10 21:47
کلا سایتی که شما گذاشته اید به دردبخور نیییییییییییییی ییییییییییییییی یییییییییست.
بازگو کردن
 
 
+1 # شمه25 1391-11-28 13:00
لطفا سوالات فصل5و6رادر سایتتان بگذارید
بازگو کردن
 
 
-6 # abasian 1391-11-27 20:57
با سلام در خصوص سوال آخر صفحه 99 در کتاب روش تدریس محاسبه تخفیف با مبلغ پس از مالیات انجام شده است در حالی که مالیات بر اساس قیمت اولیه و تخفیف نیز بر اساس قیمت اولیه می باشد. نظر شما در این باره چیست؟
بازگو کردن
 
 
-5 # پوران صالحی 1391-11-13 20:01
حجم کتاب زیاد است من تازه صفحه 70 هستم باید چکار کنم؟ لطفا جواب بدید
بازگو کردن
 
 
+3 # سهیل سپاهی 1391-10-25 18:46
سولات ششم را برایم بفرستید
بازگو کردن
 
 
-16 # vali choulaki 1391-10-21 17:40
من ازاین درس یعنی ریاضی لذت میبرم
بازگو کردن
 
 
+8 # علی کو ثری 1391-10-14 12:50
متشکرم سوالات به روز نیست
بازگو کردن
 
 
+23 # administrator 1391-10-05 18:48
با سلام
لطفاً سؤالات خود را در بخش پرسش وپاسخ مطرح كنيد
بازگو کردن
 
 
-24 # معلم دبستان 1391-10-05 18:39
با سلام آقای عالمیان خواهشمند هستم که جواب من را بدهید .{ششم دبستان} در صفحه ی 68 کار در کلاس سوال 2 از چه روشی بدست می آید؟
باتشکر
بازگو کردن
 
 
+5 # safdarian 1391-10-01 15:04
سلام
از وب سایتتون لذت بردن
من هم نمونه سوالات و فعالیت هارو به اشتراک میذارم
بازگو کردن
 
 
+6 # دهقان نژاد از هشتگرد 1391-09-28 21:20
با ارزوی توفیق و سلامتی
مطالب ریاضی ششم جالب است . ولی حجم کتاب متناسب با این زمان نیست. نمونه سوالات را در صورت امکان بر روی سایت قرار دهید. با تشکر
بازگو کردن
 
 
-6 # خادم 1391-09-26 18:05
محیط را توضیح دهید
بازگو کردن
 
 
+8 # administrator 1391-09-26 18:35
با سلام
لطفاًسؤالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح كنيد.
بازگو کردن
 
 
-24 # محمد رضا قادري 1391-09-20 00:40
باسلام كتاب حاضر گر چه همون مطالبي هست كه سالهاي گذشته توي كلاس هاي تيز هوشان مطرح مي كرديم اما فرصت خوبي براي ياد گيري عميق تر ايجاد مي كنه كه قابل تقديره اما حالا كه قرار بود مطالب رياضي با زندگي دانش آموزها گره بخوره ولذت بخش بشه جاي خالي معما هاي ساده در عين حال مفرح رياضي خيلي مشهوده.كاش بشه براي سالهاي بعد پايين هر يكي دو صفحه يه معما گنجونده بشه .
بازگو کردن
 
 
+25 # کیانوش نجفی 1391-09-14 19:44
لطفا روش ساختن وسایل آخر کتاب کار و فناوری را توضیح دهید .
بازگو کردن
 
 
+4 # عبدالله رضوانشهرکوثر 1391-09-14 19:14
ریاضی بازی با ذهن وحافظه دانش آموزاست وبرای دانش آموزان ابتدایی کمی دورهضم است.
بازگو کردن
 
 
+19 # مناملایی 1391-09-09 15:17
من ازاین درس یعنی ریاضی لذت میبرم
بازگو کردن
 
 
+31 # علی دانش پور 1391-09-06 22:45
با ارزوی توفیق و سلامتی
مطالب ریاضی ششم جالب است . ولی حجم کتاب متناسب با این زمان نیست. نمونه سوالات را در صورت امکان بر روی سایت قرار دهید. با تشکر
بازگو کردن
 
 
+19 # اسماعیل اصلانی 1391-09-06 11:38
با سلام وخسته نباشید به تمامی همکاران ابتدایی بالاخص همکاران ششم
چه خوب می شد مطالب فصل اول و دوم که تماما محتوای سال پنجم را دارا می باشد اینقدر طول وتفسیر نمی دادند که دانش آموزان دچار تعارض و سردرگمی نمی شدند ، اما مطالب بعدی چون آمادگی ذهنی قبلی را دانش آموز نداشته هیچ مانعی نبود و خیلی هم به نظرم خوب بود.
بازگو کردن
 
 
+28 # li.lkl/,K 1391-08-30 08:38
قرار دادن سوالات امتحانی سال ششم ابتدایی به همراه جواب سوالات بر روی سایت
بازگو کردن
 
 
+14 # شیلا سوری 1391-08-27 17:31
با سلام و تشکر از مطالب مفیدتان
می خواستم خواهش کنم بودجه بندی و بارم بندی مربوط به ریاضی ششم پیشنهاد دهید.
سپاسگزارم
بازگو کردن
 
 
+44 # معلم ریاضی 1391-08-19 16:45
سلام
مطالب فصل اول خلاصه توضیح داده شده،ولی در عوض تمرین های آن زیاد است.به دلیل سختی و حجم مطالب آن،اکثر معلمان بعد از یک ماه ونیم هنوز نتوانستنداین فصل را تمام کنند.لطفا در چاپ بعدی روی این فصل تجدید نظر شود
بازگو کردن
 
 
-33 # میکاییل حمادی 1391-08-11 21:37
خیلی عالی است
بازگو کردن
 
 
+18 # ساجد 1391-08-11 15:09
در رسم شکل تقسیم کسرها دانش آموزان با مشکل اساسی مواجهه هستند خواهشمند است با رسم شکل آن را رسم کنید.
بازگو کردن
 
 
+10 # ساجد 1391-08-11 15:07
توضیحات در بند 10 را با شکل نشان دهیتوضیحات بند 10 را با رسم شکل نشان دهید.د.
بازگو کردن
 
 
+30 # ساجد 1391-08-11 15:05
تقسیم کسر بر کسر وقتی که مقسوم از نظر عددی کوچک تر از مقسوم علیه باشد را با شکل رسم کنید . متشکرم
بازگو کردن
 
 
+6 # administrator 1391-09-26 18:33
با سلام
لطفاًسؤالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح كنيد.
بازگو کردن
 
 
-12 # مصطفی محمدزاده 1391-07-23 23:31
باسلام این هفته که داشتم بحث امارواحتمالات رادرمقطع ارشد تدریس میکردم یک احساس افتخاروغروری بمن دست داد وناخداگاه کتاب ریاضی رانشان دانشجوها که دادم انها همه نعجب کردند.که ازنظرروانشناختی این مطلب دقیقا طبق نظریه های رشدشناختی برونروویگوتسکی، درمحتوای ریاضی دوم وششم گنجانده شده واگر درست وباظرافت هرچه تمام ترتدریس شود نظریه منطفه تقریبی رشد ویگوتسکی جامه عمل پوشانده شده است ومیتوان ادعاکردکه ایران زمین باز هم میتواندریاضیدان ان قدرقدرتی رابه جامعه جهانی عرضه کند اینشاالله
بازگو کردن
 
 
-8 # مصطفی محمدزاده 1391-07-23 00:08
باسلام درخصوص تجربه اینجانب که شاید برای سایر معلمین درمحقق شدن اهداف ریاضی تاثیرکذارباشدحت ما جلسه ای باوالین برگزارگرددوانها راباویکردجدیداش ناکردودرخصوص دست ورزی حتما شب قبل بافرزندشان کارکنندتافردابا پیش زمینه ای مناسب واردکلاس شونددقت نمایید،فقط مفهوم سازی توسط معلم انجام شود
بازگو کردن
 
 
0 # بیژن 1391-07-19 22:04
درصورت امکان نسبت دراختیار گداشتن مطالب مساعدت بهتری بنمائید
بازگو کردن
 
 
-1 # بایرام قربانی 1391-07-03 22:07
باسلام وتشکرازراه اندازی سایتتون لطفادرخصوص احتمال توضیحاتی ارائه فرمایید
بازگو کردن
 
 
-5 # اکبرحسینی بهلولی 1391-06-16 13:53
باسلام وتشکرازراه اندازی سایت لطفاپیشنهادهای لازم رادرخصوص تدرس کلاس های دوپایه ارائه دهید (دوم -ششم )
بازگو کردن
 
 
-2 # yadoullahjannatdoust 1391-05-16 15:07
طراحی سوالات ریاضی ششم چگونه است؟ازاسان به مشکل است یاازمشکل به اسان لطفا علت رابیان نمایید.
بازگو کردن
 
 
+15 # administrator 1391-05-16 15:28
باسلام
لطفاً سؤال خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح كنيد.
بازگو کردن
 
 
+6 # laila 1391-05-15 22:57
سلام وخسته نباشید
کار در کلاس 1ص 138قدر ی نامفهوم ومشکل است آیا اصلاح خواهد شد با تشکر
بازگو کردن
 
 
+8 # غلامرضا آفتاب سوار 1391-05-14 20:32
باسلام درصفحه 70 ریاضی ششم بحث حل مساله ساده ترسوال 4 مطرح شده جمع وتفریق مقابل را بدست آورید وجدولی طراحی شده که سمت راست آن اعداد1 گذاشته شده منظور چیست؟ متشکرم
بازگو کردن
 
 
+11 # administrator 1391-05-14 20:41
لطفاً سؤال خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح كنيد.
بازگو کردن
 
 
+28 # sahar kiani 1391-05-13 22:23
ا سلام در مسئله:
در یک منطقه روستایی 15575 راس گوسفند وجود داردبرای واکسن زدن به هر راس گوسفند0/13 سی سی مایع واکسن لازم است چند سی سی از این مایع برای گوسفندان این منطقه لازم است؟

اگر مایع در شیشه هایی با گنجایش 0/65 لیتر باشد . تعیین کنید چند شیشه برای واکسن زدن لازم است؟
برای حل قسمت دوم باید واحد لیتر به سی سی تبدیل شود که در نهایت 650=1000*0/65
و پاسخ تقسیم 2024/75 بر 650 می شود 3/115 که در واقع یعنی ما به 4 شیشه واکسن نیاز داریم چون مقداری از محتویات واکسن در شیشه چهارم قرار دارد ولی در حل مسائل پاسخ 3115 شیشه شده است لطفا توضیح بدهید
با تشکر
بازگو کردن
 
 
-8 # مسعود شجاعی 1391-05-12 21:47
سلام :در نمایش عدد مخلوط روی محور از مخرج های بزرگ هم می توان استفاده کرد
بازگو کردن
 
 
-6 # hamidreza zolfaghari 1391-05-12 13:16
سلام کار در کلاس صفحه 98 تساوی مربوط به کسر دوسوم چگونه به دست می آید . با تشکر
بازگو کردن
 
 
+5 # عسکری 1391-05-11 18:44
اگر پاسخ دوران90درجه باشکل بود خیلی بهتر می 8ظشد
بازگو کردن
 
 
-2 # khoramtaghi 1391-05-11 01:06
سلام ، فعلیت یک صفحه ی 126کتاب ششم
آیا منظور این است که شمارش مربع ها باید با مساحت عددی آن ها برابر باشد مثلا: مساحت متوازی الاضلاع طبق شمارش 10مربع واحد هست و طبق قانون مساحت آن (طول*عرض)هم بشود 10سانتی متر مربع یا نه . لطفا در خصوص لوزی هم توضیح دهید با تشکر مدرس ششم
بازگو کردن
 
 
+21 # administrator 1391-05-14 21:31
لطفا سؤالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح كنيد.
بازگو کردن
 
 
-8 # احمدی 1391-05-05 01:36
سلام همکار محترمه مریم سعیدانی
صفحه 78 سوال 2 اخرین تمرین بدین صورت تصحیح گردد
3×2+0/02÷0/25=

اسمعیل احمدی مدرس عالی کشوری ریاضی ششم
بازگو کردن
 
 
+17 # مریم سعیدانی 1391-05-03 17:31
صفحه 78 سوال 2 اخرین تمرین جواب بدست نمی اید .متشکرم
بازگو کردن
 

ورود به سايت

حاضرین در سایت

ما 12 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم